Bl0G Y aKu CiPtA iNI adAlAh mNgENaI APe2 SaJeR y AkU sUkE nAk TuLiS... BlH La jEnGuK2 n K0Men...JgN luPe F0ll0W..ThAnkZ 4 aLl..

Friday, 23 December 2011

AKU Y KEBOSANAN~

#sebenarnyeer xder ape p0m y menarik kat sini..(#_#)HARAP MAAF
del cume nak letak pic y del ambik time kebosanan jer..huhu..
kalu xnak teng0k tutup mate OK?

(perjuang berani maty)

                                            ( see my l0ve?)

                                   (t0l0ng jgn buat muke mcm nie,HAHA)

                                               (like this pic much!)



                                                 ( hijab~)
\
(black white pic )

Friday, 16 December 2011

SIFAT MENGIKUT BULAN ;)



Januari
- Mudah jatuh cinta.
- Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang di cintai sekiranya dikhianati.
- Pandai mengambil hati pasangannya.
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ---------

Feb uari
- Sukar untuk jatuh cinta .
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran (hanya pasangannya yang tahu) .
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.
------------ --------- --------- --------- --------- ----
Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
- Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Perasaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan ta npa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- -----
April
- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik.
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- -

Mei
- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk di pujuk.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
- Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control @ King Control).
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.
------------ --------- --------- --------- --------- -
Jun
- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hat i pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- --
Julai
- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Su ka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.
------------ --------- --------- --------- --------- -
Ogos
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sangat sensitif .
- Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.
------------ --------- --------- --------- --------- --
September
- Bersopan dalam hubungan.
- bertolak ansur terhadap pasangan.
- Suka mengkritik pasangan.
- Sangat prihatin terhadap pasangan.
- Sangat sensitif dan emosi.
- Pandai memahami pasangan.
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan.
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan.
- Pandai menyimpan perasaan.
- Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya.
------------ --------- --------- --------- --------- ------

Oktober

- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- -
November
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Agak degil dan kuat pendirian.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Emosi yang mendalam.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- ---
Disember ✔ ✔ ✔ ✔ ✔
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci bila dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu.(Utk Lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan.
-------- ------------ --------- --------- --------- 

‎#Sebuah filem pendek yang menerangkan hudud secara umum.. PLAY,LIKE N SHARE!



NAK LINK YOUTUBE? NAH KLIK SINI

CHARGE IMAN JOM!

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║██░░░░░░░░░░░░░░░░░░╚╗╚╗
║║██░░░░░Battery Low ░░░░░─║║║
║║██░░░░░░░░░░░░░░░░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

▂ ▄ ▅ ▇ █ Charge your Iman █ ▇ ▆ ▄ ▂

أستغفر الله

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║████░░░░░░░░░░░░░░░░╚╗╚╗
║║████░░░Battery Low ░░░░░─║║║
║║████░░░░░░░░░░░░░░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

سبحان الله

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║███████░░░░░░░░░░░░░╚╗╚╗
║║███████Battery Low ░░░░░─║║║
║║███████░░░░░░░░░░░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

لا إله إلا الله

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║█████████░░░░░░░░░░░╚╗╚╗
║║█████████tery Low ░░░░░─║║║
║║█████████░░░░░░░░░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

الله أكبر

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║███████████░░░░░░░░░╚╗╚╗
║║███████████y Low ░░░░░─║║║
║║███████████░░░░░░░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

ما شاء الله

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║██████████████░░░░░░╚╗╚╗
║║██████████████ ░░░░░░─║║║
║║██████████████░░░░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

الحمد لله

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║█████████████████░░░╚╗╚╗
║║█████████████████░░░─║║║
║║█████████████████░░░╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝

اللهم صل على سيدنا محمد

╔══════════════════════╗
║╔════════════════════╗╚╗
║║████████████████████╚╗╚╗
║║███████ Battery Full ██████─║║║
║║████████████████████╔╝╔╝
║╚════════════════════╝╔╝
╚══════════════════════╝ CINTA ALLAH CINTA ABADI..
:: I ♥ الله ::

Friday, 9 December 2011

test~~~ HAHA

 Sebelum tuh>>> TEKAN SINI TAW

OK TQ~~~
# ary nie del test j0in churpII tuh...jadi k0rg kene lah t0l0ng del...sbb del nak taw mjadi ke x..
hehhe

ok...boleh korg tolong x?Kita samaII TEST...hehe..j0in lah>>> picit sini sikit?

Saturday, 3 December 2011

CINTA SAYA BUKAN TERLETAK PADA HARTA,TAPI HATY..

GF : awak , saya cemburu la kat kawan2 saya ..
BF : cemburu ? kenapa ?
GF : BF diorang selalu bagi hadiah , belikan rantai ,
cincin , baju , bawa diorang jalan2
BF : maafkan saya ye . sebab saya tak mampu nak
... bagi semua tu kat awak .
saya tak berharta awak ...
GF : awak jangan la macam ni .. apa awak bagi dah
cukup pada saya .. percayalah ..
BF : tapi awak tetap mahukan semua tu kan ? sama
macam kawan2 awak ?
GF : awak ... maaf .
BF : tak apa la . =]


( suatu hari BF menerima berita bhawa GF telah
kemalangan dan mengalami kecederaan teruk dan
mengakibatkan GF hilang penglihatan .. )
selepas beberapa minggu .. GF telah sedar dan
telah pulang ke rumah . dia membaca sepucuk
surat yang di berikan oleh seorang nurse sebelum
GF pulang .


♥ sayang , maafkan saya kerana selama ini tidak
mampu menjadi seorang kekasih
yang terbaik pada awak . saya tidak mampu
berikan kemewahan pada awak . saya
tak dapat bahagiakan awak dengan kemewahan
saya . sayang , hari ini awak melihat
dan membaca surat ini dengan mata saya . hanya
ini mampu saya berikan pada
awak sayang . jaga mata ini seperti mana awak
jaga diri awak . dengan mata ini
nanti .. awak akan bejumpa seseorang yang akan
menyayangi dan akan memberikan
segala yang awak mahukan . Maafkan saya

Friday, 2 December 2011

Kenape LAPTOP penting di ZAMAN sekarang (?)



zaman dulu: DENGAR MUZIK @ LAGU>>> radio
zaman sekarang: DENGAR MUZIK @ LAGU>>>lapt0p

zaman dulu: BACA BERITA>>> surat khabar
zaman sekarang: BACA BERITA>>> laptop

zaman dulu: TENGOK CERITA>>> tv
zaman sekarang: TENGOK CERITA>>> laptop

zaman dulu: CALL @ VIDEO CALL>>> hp
zaman sekarang: CALL @ VIDEO CALL>>> laptop

zaman dulu: AMBIL GAMBAR>>> camera
zaman sekarang: AMBIK GAMBAR>>> laptop

zaman dulu: TAIP SURAT>>>mesin taip
zaman sekarang: TAIP SURAT>>> laptop


# OK,byk lagi kegunaan laptop kam?
HAHA, so korang fikirkan lah ok?
=="

MOTIF::: lapt0p adalah alat kegunaan yang penting di era y serba maju dan moden skrg!

Monday, 28 November 2011

BaHASA "CINTA" wAniTa


* JIKA DYE X MESEJ AWAK*
>
= E2 kerana dye tunggu mesej drpd awak...

* JIKA DYE BERJALAN DRPD AWAK SEMASE MARAH *
>
= ikut dye & kejar dye!

* BILE DYE SENYAP(DIAM MEMBISU) *
>
= tanye dye apa salah awak...

* BILE DYE ABAIKAN AWAK *
>
= beri dye perhatian dr awak...

* BILE DYE TOLAK ANDA KETEPI *
>
= tarik kembali dye disisi...

* BILE TENGOK DYE MENANGIS *
>
= lap mate dye,dan tanye dye apa kesalahan awak..

* BILE DYE SURUH AWAK PERGI JAUH *
>
= just pergi dekat dye,dan  ucap kata keramat ini "SY CINTAKAN AWAK"


# DYE PASTI AKAN TERSENYUM,DAN KATE DYE CINTA AWAK BALIK! :D

JOm MaSaK ayAm MaSaK hALiA !!!

HARI niE deL nAk AjAr KoRg MaSaK2 lAk...
MuDaH + sedap + BaIk UtK kSiHaTaN!

KNP???

sebab halia leh kuarkan angin badan n boleh mmecahkan lemak!
AMACAM, nak x???



OK,
1. REBUS ISI AYAM ( POTONG KCIL2)-ALIH
2.PNAS MNYAK SDIKIT,MSUK BWNG MERAH ,BWG PTIH N HALIA...
3.MASUK AYAM,(AIR AYAM Y REBUS LEH WAK KUAH,,,)
4.MSUK SDKIT GULA,GARAM,KICAP,SOS TIRAM,AIR REBUS AYAM..
5.MSUK SYUR(LOBAK MRAH,@ APE2 Y SUKE)

:D XDE LAH SSH SGT..TP HALIA LETAK BYK2..biar wggi bau~

air ayam= stok ayam>>>mnde y sme jer..p lu nak ori pkai air rebus ayam jer =)

NAK pedas msuk lada mrah(pt0ng)@ lada hitam =)


# taraaa....nie dye..del buat bkuah sikit,kalu xnak kuah xyah msukkan air ayam taw :D

Sunday, 27 November 2011

CiNtA sAyA cInTa WaniTa...


awak...
cinta saya cinta wanita...
awak taw kenape?

CINTA WANITA :::

> Marahnyew sy, sy tetap CINTA awak...

> Sedihnyew sy, sy tetap SAYANG awak...

> Bencinyew sy, sy tetap PERLU awak...

> Kecewanyew sy, sy tetap RINDU awak...

> Ape juga sakit sy ,sy tetap  CARI awak...

# BILE SY KATE CINTA,
SY XPERNAH MENIPU TENTANG E2! #


# awak haty perempuan 
mahu dipujuk...
mahu dicinta....
mahu disyg...



* OPPA,sile mengerti CINTA sy...





JOM FACIAL MUKE! (^_^)

    #OK ,N0W del nak tunjuk kat korg ttg facial muke...

HA???XTAW TUH APE???
(menatang pehh tuhh?)

OK3...
J0M KITE TENGOK...
facial muke tuh utk "MERAWAT KULIT MUKE"


APE y kite perlu???
just pergi kat salon2 y anda suke ok>
tp del nak cadangkan lah...
pergi cari kedai salon nie>>>
"EZAR BEAUTY SALON,
JALAN BATAS BARU,
20300,KT"

Jom kiter tengok skrg!

.
.
.
.
.
.

ini katil dye,SWEET PINK!
.
.
.

nie lak brg2 utk facial...
.
.




mesin wap(khas utk buke p0ri2)



dye keluar wap(s0ry pic kurang jelas)


now kite buat masker muke!



tara!!!! nie del OK! HAHA..SILE GELAK!



(amacam lens del? HAHA,TOPIK len dah tuh!)


OK ,SEKIAN TAMAT!

JOM DATANG EZAR BEAUTY SALON OK?









Saturday, 26 November 2011

new song>>> CARTA HATI - Najwa Latif (OFFICIAL MV - HD)




#OK,AMACAM? BEST GAK KAM ???
I LOVE THIS VIDEO COZ CUN SGT2 GAMBAR DYE (^_^)

DOA AKHIR DAN AWAL TAHUN



Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.


Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun" 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan 
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".


~ ♥ Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam ♥ ~



1) Berpuasa
- Maksud Hadis : Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun. 
- Maksud Hadis : Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.

2) Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.

3) Berdoa
- Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3 kali.
- Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3 kali.

~ ♥ Antara amalan sunat pd hari Asyura ( 10 muharram ) ♥ ~

Melapangkan masa/belanja anak isteri. 
Fadilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.

Memuliakan fakir miskin. 
Fadilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.

Menahan marah. 
Fadilatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang redha.

Menunjukkan orang sesat. 
Fadilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.

Menyapu/mengusap kepala anak yatim. 
Fadilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang disapunya.

Bersedekah. 
Fadilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.

Memelihara kehormatan diri. 
Fadilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.

Mandi Sunat. 
Fadilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu. Lafaz niat: "Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala."

Bercelak. 
Fadilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.

Membaca Qulhuwallah hingga akhir 1,000 kali. 
Fadilatnya - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah di akhirat nanti.

Sembahyang sunat empat rakaat. 
Fadilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya. Lafaz niat: "Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala." Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca Qulhuwallah 11 kali.

Menjamu orang berbuka puasa. 
Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.

Puasa. Niat - "Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala." 
Fadilat - Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.





# rase nak puase khamis nie =)